5sos-Koncert Anmeldelse

I går, fredag d. 25/8, var jeg til Fredagsrock i Tivoli for at se det populære, australske boy-band 5 Seconds Of Summer, og her får I en anmeldelse af koncerten. Jeg har ikke været til så mange andre koncerter, og derfor har jeg ikke så meget at sammenligne med. Men her er den altså, min 5sos-koncert anmeldelse.

Da mine veninder og jeg kom hen til plænen, hvor koncerten blev holdt kun 10 minutter før tid, blev vi mødt af en kæmpe crowd, så hvis man da ellers havde været i tvivl om, hvor populær 5sos egentlig er, så var man det i hvert fald ikke længere. Der stod, som forventet, teenagepiger i lange baner, men der var faktisk overraskende mange voksne i forhold til, hvad jeg havde forventet. De fleste af dem var nok forældre til de teenagepiger, der helt klart var i overtal. Man kunne virkelig mærke, hvor spændte alle var, og der blev da også skreget en del allerede inden bandet gik på. Det var tydeligt, at der mange vældig mange fangirls, og de kunne næsten ikke holde sig i ro bare ved tanken om, at de snart skulle se deres idoler!

Jeg ville ikke kalde mig den største 5sos fan, men jeg er ret vild med deres musik, især engang sidste år havde jeg periode, hvor jeg næsten var obsessed, så jeg havde glædet mig til koncerten. Og jeg blev ikke skuffet. De levede helt klart op til mine forventninger, men de overgik dem dog ikke. Koncerten var lige, hvad jeg havde regnet med. De var ikke særlig uforudsigelige, men det behøver de jo heller ikke være, når hele deres fanbase består af teenagepiger, der elsker dem betingelsesløst. Men misforstå mig nu ikke, det var en virkelig fed koncert. Fyrene gav den i den grad gas oppe på scenen, de hoppede rundt og spillede på livet løs på deres instrumenter, og det var tydeligt, at de også nød det. De fik da også alle sammen talt med publikum, så man virkelig følte, at de spillede for os og ikke bare spillede. De nævnte også flere gange, hvor meget de nød at spille i København, hvilket fik os publikum til at føle os lidt mere specielle. Alt i alt var det en super koncert, og jeg er næsten sikker på, at der ikke var en teenagepige, der gik derfra og var utilfreds over andet, end at koncerten var for kort. Og måske, at det var lidt svært at se selve bandet. Det havde jeg i hvert fald problemer med, men det skyldes jo nok min højde (jeg er ikke så høj, haha). Det var jo heldigvis musikken, jeg var kommet for at høre, og selvom jeg ikke så så godt, så endte jeg med at have en fantastisk fredag!

Caroline