The Kissing Booth | Filmanmeldelse

Den 16-årige Elle og hendes bedsteven Lee blev født på samme dag og har sidan da været uadskillige. I løbet af årerne har de to venner lavet en række regler for at sikre deres venskab. Elle har aldrig haft problemer med at overholde reglerne, men da Elle får at crush på Lees ældre bror, Noah, bliver det pludseligt svært. Elle er tvunget til at vælge mellem sin kærlighed til Noah og sit venskab med Lee. Men kan hun det?

***

Johanna: The Kissing Booth er en af de klassiske, romantiske, teenagekomedier, som jeg er sikker på, de fleste piger elsker. Der findes utallige film i den genre, og jeg tror aldrig, at de dør ud. Det er film, man kan gense igen og igen, fordi de aldrig bliver kedelige.
Jeg elsker film, som man ikke behøver at følge 100% med i, og The Kissing Booth er en af de film. Man behøver nødvendigvis ikke at være lysvågen og oppe på dupperne, som i de fleste krimifilm. Handlingen er sød, humoristisk og til tider dramatisk. Og så er The Kissing Booth den helt perfekte film til en rigtig tøseaften. Vi har begge anbefalet den til flere af vores veninder og endda genset den med dem.
En anden ting, der er lidt sjovt ved The Kissing Booth er, at historien er skrevet på Wattpad. Og så er Lee og Noah jo begge flotte fyrer, og det er jo esssentielt, at der en mindst én flot fyr i en teenagefilm 🙂
The Kissing Booth får 4 ud af 5 filmruller.

Caroline: Som Johanna også kom ind på, er The Kissing Booth virkelig cheesy, man kan næsten høre det på navnet. Hvis du har læst Wattpad og kender til den slags historier, der er på, vil du tydeligt kunne fornemme, at filmen stammer derfra på dens forudsigelighed og til tider stereotype karakterer. Og så også al osten selvfølgelig 😉 Nu kan det godt lyde, som jeg ikke er særlig begejstret for filmen, men tværtimod er jeg vild med den! Jeg læste nogle anmeldelser af den forleden dag, og én sagde “The Kissing Booth is so cheesy that it’s actually good”, og det passer faktisk meget godt. Det er den ultimative bad-boy-meets-good-girl film, og så længe man er klar på det, er der intet at blive skuffet over. Samtidig er filmen også virkelig sjov, og jeg grinte flere gange højlydt, da jeg så den. Hvis man leder efter en sød og sjov film, som ikke skal være alt for alvorlig eller realistisk, er The Kissing Booth helt perfekt!

Jeg giver filmen 4 ud af 5 filmruller.

Johanna & Caroline